مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح تجمع حامیان فلسطین در پایتخت پاکستان و ابراز همبستگی با دانشجویان آمریکا + تصاویر خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند
سرخط خبرها

وزیر بهداشت: هیچ جایی حق تزریق واکسن تاریخ گذشته ندارد| آمار واکسیناسیون صعودی شد

  • کد خبر: ۱۱۷۴۶۹
  • ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
وزیر بهداشت: هیچ جایی حق تزریق واکسن تاریخ گذشته ندارد| آمار واکسیناسیون صعودی شد
وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ جایی حق ندارد واکسن تاریخ مصرف گذشته به افراد تزریق کند، گفت: سازمان غذا و دارو نه‌تنها بر مواردی مانند تاریخ واکسن، بلکه بر همه داروها نظارت داشته و این موارد به صورت الکترونیک چک می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام عین‌اللهی در حاشیه همایش لاله‌های سپید با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: همانطور که پیش از این اعلام کردم، وارد موج هفتم کرونا شدیم، اما خوشبختانه مردم به ما کمک زیادی کردند و طی چند روز اخیر مراجعه به مراکز واکسیناسیون بسیار خوب بود؛ به طوری که آمار تزریق واکسن نشان می‌دهد که تعداد واکسن‌های تزریق شده در چند روز اخیر بالاست که امیدواریم همین روند ادامه یابد که در این صورت نگرانی زیادی نداریم و بیماری می‌تواند کنترل شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افزود: مردم به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را به ویژه در محیط‌های سربسته مانند هواپیما، اتوبوس، قطار و... داشته باشند. امیدوارم این موج را با موفقیت طی کنیم. مراکز درمانی ما هم آمادگی کامل دارند. البته امیدواریم کار مردم خیلی به مراکز درمانی نکشد، اما به هر حال آمادگی لازم وجود دارد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی، درباره برخی اظهارات مبنی بر واکسن تاریخ مصرف گذشته گفت: هیچ جایی حق ندارد واکسن تاریخ گذشته را تزریق کند. کاملا یک سیستم الکترونیک وجود دارد و واکسن یک UID دارد که این UID با تاریخش مشخص است و هیچ تغییری داده نمی‌شود. اگر یک نامه‌ای را کارشناسی به کس دیگری داده، دلیل نمی‌شود که واکسن تاریخ گذشته استفاده شده است.

عین‌اللهی گفت: سازمان غذا و دارو، سازمانی مشابه FDA آمریکا است؛ نظارت بر همه تاریخ‌ها نه تنها در واکسن، بلکه در همه دارو‌ها انجام می‌شود و این موارد به صورت الکترونیک در سامانه تی‌تک و سامانه‌های دیگر چک می‌شود و هیچگونه نگرانی برای این موضوع وجود ندارد.

وی درباره اجرای طرح دارویاری نیز گفت: کمبود‌های دارویی با این طرح به خوبی مرتفع می‌شود و ان‌شاءالله تولید دارویمان بهتر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->